• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Hoe gaat kookstudio De Laurier om met de coronacrisis?

De horeca onderneemt momenteel op een creatieve en/of sociale wijze om de periode van sluiting ten tijde van het coronavirus door te komen. Zo ook kookstudio de Laurier. In dit interview vertelt eigenaresse Zöe Verloop van De Laurier hoe zij momenteel onderneemt en hoe zij de sociale afstand binnen haar onderneming toepast.

Hoe kwam de boodschap van ‘sluiting van de horeca’ bij jullie binnen?

Er hing natuurlijk wel al iets in de lucht maar toen het definitief werd, was het wel meer dan slikken. De Laurier is een kookschool voor groepen en  wij verzorgen de catering voor partijen en festivals. Binnen een paar minuten heeft je bedrijf na 30 jaar geen functie meer.

Hoe ondernemen jullie momenteel?

Uiteraard riep iedereen food delivery. De Laurier heeft geen voorraad dus de eerste week wilden wij restaurants met voorraad de kans geven. In de tussentijd heb ik gezocht naar een vorm die typisch voor De Laurier is .. en dat is de delivery box geworden! Zo houd ik contact met mijn klantenkring. Verdienen is nu moeilijk maar investeren in je klantenkring heeft altijd zin. We hebben verschillende, feestelijke boxen gemaakt die passend zijn bij De Laurier; blij, lekker en bijzonder:

#supportdejarige
Vrienden/ familie kunnen de jarige job verrassen op zijn/haar verjaardag. Op het moment dat wij het afleveren bij de jarige is er een Zoom-feestje!

#supportcollegas
Een bedrijf laat bij thuiswerknemers een box bezorgen om hen te bedanken voor hun inzet.

#supportvrienden
Stuur je vrienden een box om hen een hart onder de riem te steken. 

Welke publiciteit zoeken jullie momenteel?

We communiceren via onze social media kanalen en via ons adressenbestand.

Op welke wijze kunnen jullie de maatregelen m.b.t. sociale afstand voor De Laurier werkbaar maken?

Tja dat is een flinke uitdaging en ik heb om eerlijk te zijn nog geen idee of het te realiseren is qua bedrijfsvoering. Ik ben als locatiecateraar zeer getraind om te werken conform strenge regels, beperkte middelen etc. maar wat niet gaat, gaat niet. Voor de kookstudio ben ik momenteel wel bezig met “de reis van ... *” Acht personen (die elkaar kennen en elkaar gezondheidstechnisch vertrouwen) kunnen bij ons aanschuiven voor een diner met als thema hun favoriete vakantiebestemming - bijvoorbeeld Balinees streetfood. Misschien nog wel te optimistisch maar met de gegevens van nu wel mogelijk.

En heel eerlijk gezegd als je geen plan hebt voor dinsdag 21 april a.s. (persconferentie van de overheid) dan moet je, wat de boodschap ook is, heel snel schakelen (verwerken en creëren). Heb je wel een plan en het blijkt niet te passen binnen de maatregelen dan kun je het proberen aan te passen. Mijn advies is dan ook vooral om verschillende scenario's te bedenken die je kunt inzetten. 

Ben jij momenteel ook met jouw horecazaak op een creatieve of sociale manier aan het ondernemen? En wil je jouw verhaal met ons en andere horeca-ondernemers delen.

Neem dan vooral contact op met De Kweker via maaike.retra@kweker.nl