• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt
Image by Schwoaze from Pixabay - https://pixabay.com/photos/nature-landscape-mountains-sky-3616194/

Hoe bereidt restaurant en eventlocatie Amstel Boathouse zich voor op de herstart van 1 juni?

In de horeca & catering wordt er momenteel op een creatieve en/of sociale wijze ondernomen. Zo ook bij restaurant en eventlocatie Amstel Boathouse die in het begin van de coronacrisis hun keuken gratis ter beschikking stelde om voedselpakketten te laten maken. Eigenaresse Jeanine Geurts vertelt openhartig over de impact van de coronacrisis op hun zaak en hoe zij zich voorbereiden op de herstart van 1 juni. 

Welke initiatieven zijn jullie sinds de coronacrisis gestart?

In het begin van de coronacrisis hebben wij samengewerkt met De Kweker en onze keuken beschikbaar gesteld aan Sorgbasis. Deze vrijwilligersorganisatie ontving van horeca en leveranciers voedseloverschotten. Hiermee maakten zij elke week vijfhonderd voedselpakketten voor o.a. alleenstaande ouderen en moeders met kinderen die zelf hun boodschappen niet meer konden doen.

Bekijk het filmpje hoe de voedselpakketten bereid en bezorgd worden.

Hoe zijn jullie je aan het voorbereiden op de herstart van 1 juni?

In de tijd dat we dicht waren, zijn we volop aan het klussen geslagen en hebben we onze zaak weer een frisse look gegeven. Het terras is vergroot zodat het coronaproof is en wij hebben een nieuwe buitenbar gemaakt. Daarnaast zijn we nu ook bezig om met een QR-code te gaan werken zodat onze gasten zelfstandig kunnen bestellen en betalen waardoor de contactmomenten geminimaliseerd worden. Voor tafels binnen en op de veranda werken wij alleen op reservering. Ook hebben wij een compleet nieuwe lunch- en dinerkaart en we staan te popelen om deze aan onze gasten te laten proeven.

Wat wordt hierbij jullie grootste uitdaging?

Naast het restaurant hebben wij ook acht zalen voor bruiloften, vergaderingen, feesten enz. De grootste uitdaging zit in deze zalen. Op korte termijn verwachten wij geen grote boekingen meer voor deze zalen en dat is helaas wel noodzakelijk om een goede bedrijfsvoering te kunnen voeren.

Hebben jullie al veranderingen toegepast om jullie omzetverlies zoveel mogelijk te beperken?

Wij hebben ons nu gefocust op het restaurant en we hebben onze parkeerplaats omgetoverd tot een terras waardoor we zo toch wat meer gasten kunnen ontvangen. Ook de menukaarten zijn dus aangepast en we gaan met de QR-code werken. Hiermee hopen we het omzetverlies van de zalen zo goed mogelijk te compenseren maar het zal helaas niet helemaal gaan lukken. Dit jaar moeten we ons focussen om te overleven zodat we volgend jaar hopelijk weer een goede start kunnen maken.

Wat is jouw gouden tip voor andere horecaondernemers?

Tja, het is lastig voor iedereen. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen strijd. Blijf positief, zeker naar je personeel toe en verder kan ik iedereen alleen maar veel succes toewensen in deze bizarre tijd. 

Ben jij momenteel ook met jouw horecazaak op een creatieve of sociale manier aan het ondernemen? En wil je jouw verhaal met ons en andere horeca-ondernemers delen.

Neem dan vooral contact op met De Kweker via maaike.retra@kweker.nl